شرایط خدمات پس از فروش
1.0 هدف
برای آنکه مشتریان بتوانند به راحتی و با رضایت کامل از محصولات شرکت ترسیم نسیم پارس استفاده کنند، قوانین زیر در رابطه با مسئولیت شرکت در صورت خرابی محصول در مدت گارانتی و تضمین منافع شرکت و مشتریان، بهطور ویژه تنظیم شدهاند.
2.0 دامنه کاربرد
تمام محصولات شرکت ترسیم نسیم پارس که توسط ____ به فروش میرسند.
3.0 تعریف خطمشی خدمات گارانتی محصولات
3.1 خدمات مندرج در گارانتی: این خدمات که گارانتی رایگان هم نامیده میشوند، آسیبهای ناشی از بیدقتی مشتری یا سایر عوامل غیرمرتبط با محصول را شامل نمیشوند.
4.0 شرایط گارانتی محصول
تاریخ گارانتی از زمان صدور فاکتور محاسبه میشود.
4.1 اگر محصول ظرف 7 روز دچار نقص عملکرد شود، مشتری میتواند محصول را مرجوع، تعویض یا تعمیر کند (از طریق توزیعکننده رسمی شرکت ترسیم نسیم پارس).
4.2 اگر محصول از روز هشتم تا پانزدهم دچار نقص عملکرد شود، مشتری میتواند آن را تعویض یا تعمیر کند (از طریق توزیعکننده رسمی شرکت ترسیم نسیم پارس).
4.3 اگر محصول از روز شانزدهم تا پایان گارانتی دچار نقص عملکرد شود، مشتری میتواند نسبت به تعمیر آن اقدام کند (از طریق توزیعکننده رسمی شرکت ترسیم نسیم پارس).
5.0 تعریف دوره گارانتی محصول
5.1 دوره گارانتی محصول از زمان صدور فاکتور فروش محاسبه میشود. اگر در این مدت از خدمات گارانتی استفاده کنید، مدت گارانتی محصولات حداکثر 2 سال از زمان صدور فاکتور فروش خواهد بود.
6.0 گواهی خدمات گارانتی محصولات
مشتری برای دریافت خدمات گارانتی در بازه معین باید موارد زیر را ارائه دهد: (1) محصول، (2) کارت گارانتی محصول، (3) فاکتور معتبر یا مدارک مربوط به خرید محصول. اگر مشتری نتواند موارد فوق را ارائه دهد، شرکت میتواند از ارائه خدمات گارانتی رایگان خودداری کند.
7.0 خدمات گارانتی برای محصولات خاص
7.1 محصولاتی که با تخفیف یا قیمتهای ویژه فروخته میشوند، شامل خدمات مرجوعی و تعویض نخواهند بود، اما مشتری میتواند از خدمات تعمیر محدود استفاده کند که آن هم در زمان فروش مورد توافق طرفین قرار میگیرد.
7.2 ضایعات و اقلام حراجی از خدمات گارانتی رایگان برخوردار نیستند، اما مشتریان میتوانند از خدمات تعمیر محدود استفاده کنند که شامل پرداخت هزینه میشود.
8.0 تعریف خدمات گارانتی
شرکت ما در شرایط زیر مسئولیت یا تعهدی در قبال خدمات گارانتی نخواهد داشت، اما مشتریان میتوانند به ازای پرداخت هزینههای مربوطه از خدمات تعمیر برای محصولات اختصاصی شرکت استفاده کنند.
8.1 محصولاتی که گارانتی معتبر ندارند، گارانتیشان بدون اجازه تغییر یافته یا برگه گارانتی با محصول مطابقت ندارد.
8.2 محصولاتی که مدت گارانتی مندرج در برگه ضمانت را سپری کردهاند.
8.3 محصولاتی که به دلیل اشتباه مشتری در مصرف، نگهداری یا انبار محصول و دلایل دیگری که به خود محصول مربوط نمیشوند، دچار اشکال شدهاند (بر اثر آب، رطوبت، افتادن، کشیدن، فشار و سایر عوامل خارجی، ولتاژ و جریان مازاد، لوازم جانبی غیر استاندارد و غیره).
8.4 آسیب ناشی از باز کردن، تغییر و تعمیر غیرمجاز محصول
8.5 آسیب ناشی از بهکارگیری نرمافزارهای غیرمجاز یا ویروسی
8.6 آسیب ناشی از عوامل قهری (زلزله، صاعقه، آتشسوزی، سیل، رانش، طوفان و سایر بلایای طبیعی).
9.0 نکات مرتبط با شرایط گارانتی محصول
9.1 خدمات در طول دوره گارانتی
9.1.1 تعریف شرایط گارانتی خردهفروشی: از زمان خرید (تاریخ صدور فاکتور)، درصورتیکه مشتری نتواند مدرک معتبری در خصوص خرید محصول ارائه دهد، مدت گارانتی محصول به مدت 90 روز از تاریخ تحویل تمدید خواهد شد که خدمات گارانتی نامیده میشود. برای مثال، اگر مشتری به خدمات پس از فروش نیاز داشته باشد و نتواند فاکتور یا گواهی معتبری ارائه دهد، شرکت استعلام میگیرد و متوجه میشود که تاریخ تولید محصول 1 آوریل 2019 بوده است، بنابراین خدمات گارانتی در تاریخ 1 جولای 2021 به پایان خواهد رسید و محصول مورد نظر بعد از این مدت فاقد گارانتی محسوب خواهد شد.
9.1.2 تعریف خدمات گارانتی فروشنده: در محاسبه مدت زمان گارانتی فروشنده، درصورتیکه محصول ظرف 90 روز از تاریخ فروش دچار نقص عملکرد شود، ظاهر کالا سالم باشد، لوازم جانبی سر جای خود باشند و محصول فاقد ضربدیدگی باشد، خدمات تعمیر بهطور رایگان ارائه شده و بستهبندی محصول تعویض میشود. برای مثال، اگر فروشنده به خدمات پسازفروش نیاز داشته باشد، گواهی فروش ارائه کند و تاریخ صدور فاکتور 1 آگوست 2019 باشد، خدمات گارانتی در 1 نوامبر 2019 به پایان خواهد رسید. اما اگر فروشنده نتواند فاکتور فروش معتبر ارائه کند و تاریخ تولید محصول 1 آوریل 2019 باشد، خدمات گارانتی در تاریخ 1 نوامبر 2019 به پایان خواهد رسید. اگر فروشنده نتواند فاکتور فروش معتبر ارائه کند، شرکت استعلام بگیرد و تاریخ تولید محصول 1 آوریل 2019 باشد، خدمات گارانتی در تاریخ 1 جولای 2019 به پایان خواهد رسید. اگر تاریخ گارانتی محصول از مدت فوق بگذرد، محصول فاقد گارانتی محسوب خواهد شد. اگر مورد خاصی رخ دهد و به خدمات گارانتی بیش از 90 روز نیاز باشد، باید هماهنگیهای لازم با شرکت انجام گیرد. درخواست شما پس از تأیید واحد مربوطه بررسی خواهد شد.
9.1.3 اگر به دلیل توقف تولید، کمبود لوازم جانبی، بستهبندی و غیره، ارائه خدمات در طول مدت گارانتی امکانپذیر نباشد، از محصولاتی با کیفیت، ارزش و کارکرد مشابه بهعنوان جایگزین استفاده میشود یا با مشتری توافق صورت میگیرد.
9.2 خدمات خارج از گارانتی
خدمات خارج از گارانتی شامل موارد زیر هستند.
9.2.1 خدمات پولی برای محصولاتی که از گارانتی خارج شدهاند (مدت گارانتی طبق توضیحات فوق محاسبه میشود).
9.2.2 محصول مورد ارزیابی فنی قرار گرفته تا نقص آن مشخص شود، اما دچار آسیب در بستهبندی شده یا لوازم جانبی آن در حین حملونقل گم شدهاند (از جمله، آسیب ظاهری محصول بر اثر عدم استفاده از ضربهگیر در حین ارسال).
9.2.3 محصول دارای نقص عملکرد بوده و از شرایط گارانتی برخوردار است، اما ظاهرش آسیب دیده، لوازم جانبی کامل نیستند و یا از کارخانه مشکل داشتهاند.
10.0 دستورالعملهای مربوط به فرایند عملیات
10.1 تحویل محصول پس از دریافت خدمات مندرج در گارانتی و خدمات خارج از گارانتی در طول دوره گارانتی از طریق پست پیشتاز انجام میگیرد.
10.2 در مرجوعی محصول، جهت دریافت خدمات مندرج در گارانتی یا خدمات خارج از گارانتی، اصولاً هر طرفی که کالا را تحویل میدهد، هزینه حملونقل را پرداخت میکند. امکان پسکرایه وجود ندارد.
10.3 هزینه خدمات خارج از گارانتی برای فروشنده، با 50% تخفیف نسبت به قیمت لوازم جانبی تولیدکننده محاسبه میشود و این تخفیف شامل حال افراد حقیقی و مشتریان هدف نمیشود.
شرکت شنژن جیاز فوتو اینداستریال، با مسئولیت محدود
24/5/2022